Szkolenie pobytowe Sesvenna Włochy

Zapraszam na skiturowy wyjazd z bazą we włoskim schronisku Sesvenna. Schronisko jest położone w Tyrolu południowym na wys. 2256 m npm., w trójkącie granicznym Włoch, Szwajcarii, Austrii. Najwyższy szczyt rejonu – Sesvenna 3204 leży już całkowicie w Szwajcarii.
Planujemy codzienne 4-6 godzinne tury z powrotem z reguły trasą podejścia. Są też możliwe warianty trudniejsze dla bardziej zaawansowanych i ambitnych.

Dla kogo

Wymagane są średnie umiejętności narciarskie, podstawowe doświadczenie skiturowe, średnio dobra kondycja.

Czego się można nauczyć

Celem tego stosunkowo łatwego wyjazdu szkoleniowego jest przede wszystkim:

  • poprawa techniki jazdy w zmiennych i różnorodnych warunkach śniegowych
  • nauka wyboru drogi podejścia i zjazdu.
  • planowanie tury na podstawie mapy,
  • prowadzenie, także nawigacja w warunkach ograniczonej widoczności.
  • podstawy lawinoznawstwa, również w sferze praktycznej.

Miejsce i warunki

Rejon zasadniczo pozbawiony jest lodowców, poza małym, niewielkim lodowcem w dolinie pod szczytem, .

Schronisko stylowe i przytulne. Nocujemy w pokojach 4-6 osobowych, prysznice płatne, suszarnia, dwie przytulne sale z kaflowym piecem do wieczornych spotkań przy piwie lub winie.

Koniecznie trzeba zabrać śpiwór bieliźniany lub wypożyczyć na miejscu- 2,50 €. Zasięg telefoniczny, raczej słaby, tylko na piętrze, brak dostępu do internetu.

Co zabrać ze sobą

Dokumenty

  • dowód lub paszport
  • prawo jazdy, dowód rejestracyjny, OC samochodu.
  • ubezpieczenie  na narciarstwo pozatrasowe – niestety 3x droższe od zwykłego turystycznego, chyba, że jest się członkiem DAV czy OeAV.
  • karta europejskiego ubezpieczenia zdrowotnego EKUZ (w oddziałach NFZ dają od ręki na pół roku po przedstawieniu dowodu opłacenia składek ZUS)

Sprzęt

  • narty – naostrzyć krawędzie !!! – rano po mroźnej nocy może być twardo
  • foki – sprawdzić i ew.uzupełnić klej;
  • kijki – sprawdzić, czy się nie składają;
  • noże (harszle) –  przydały się wielokrotnie;
  • kask – wedle osobistych preferencji (rano będzie twardo, poza tym sporo kamieni wystaje już wiosną spod śniegu);
  • lekkie, skiturowe raki i czekan – możemy potrzebować w niektórych miejscach;
  • plecak umożliwiający przypięcie nart, kijków, czekana.
  • LAWINOWE ABC (DETEKTOR, SONDA, ŁOPATKA) – KONIECZNIE !! Kto nie ma – warto pożyczyć w sklepach górskich czy wypożyczalniach we Wrocławiu, Krakowie, Zakopanem, od znajomych, itp.  Kilka sztuk zwykle jestem w stanie od swoich znajomych pożyczyć. Pierwsze przedpołudnie, przed wyjściem w góry poświęcimy na szkolenie. W czasie całego wyjazdu będziemy je regularnie powtarzać.

Ubiór

Zarówno wersja zimowa (bywało i  zimno i padał śnieg) i letnia (lekka bielizna oddychająca-raczej długi rękaw i kołnierzyk chroniący przed słońcem), kapelusik lub jasna czapka z daszkiem, dobre okulary p-sł., krem z wysokim UV) Można zaryzykować i spakować się na prognozę :-)

Lekkie spodnie i bawełniana koszulka, kapcie do schroniska, przybory toaletowe (nie przesadzać !), ręcznik.

Koszty

Strona schroniska z cenami , opisami tur, zdjęciami, filmami: www.sesvenna.it ( tylko w języku Eco lub Schillera). Doba w pokoju z halbpension (śniadanie i 3-daniowa obiadokolacja) dla członków DAV lub OeAV to 43€, dla niezrzeszonych 7 € więcej, wiec warto się zapisać.  Plus zachcianki – kawa, wino, piwo, itd.  Z Polski warto wziąć orzechy, suszone owoce, czekolady do podgryzania w ciągu dnia wedle osobistych preferencji, herbatę  do zalania termosu.

Koszty szkolenia – przy 6 osobach  650 zł/os.,  przy 8 osobach  450 zł/os.,  przy 10  350 zł/os.

Dojazd i dojście

Dojazd samochodami. Z Wrocławia odległość to dokładnie 1oookm przez  Reschenpass, koszt przejazdu ok.200-250zł/os. w obie strony przy czterech osobach w samochodzie . Parking w miejscowości Schlining (bezpłatny, niestrzeżony). Stąd ok. 2-3h podejścia (zależnie od warunków śniegowych- połowa, 3/4 na fokach). Aby zdążyć na kolację na 18, trzeba wcześnie wyjechać z Polski.

Przy zgłaszaniu udziału proszę podać, czy dysponuje się pojazdem i jakim – diesel, benzyna, kombi, z bagażnikiem na narty czy boxem dachowym. Po ustaleniu się ostatecznego składu będziemy myśleli nad optymalną logistyką wyjazdu.

Fotki z poprzedniego wyjazdu:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.703071433082436.1073741836.158588840864034&type=1