Doskonalenie techniki jazdy na nartach – Słowacja lub Austria
Rozjazd przed sezonem – w zależności od warunków śniegowych, funkcjonowania wyciągów i preferencji uczestników będzie to Słowacja – Chopok albo Austria – Axamer Lizum k. Innsbrucka, ew. inne miejsce. Najwazniejsze to warunki sniegowe. Chopok przestał być tani, ale jest i tak korzystniejszy od austriackich ośrodków. Czwartek przeznaczamy na dojazd, poniedziałek na powrót, 4 dni na nartach. W niedzielę można skończyc jazdę ok. 14 i „na brudasa” wracać do domu, mozna do konca pracy wyciągów, do 16. Do ustalenia. 4 dniowy karnet 185€ (on line, z Gopaseem, ale juz kupiony w kasie 263 € !), A-L 226 €, Stubai aż 240 €. Poza tym jest bliżej, z Wrocławia to ok. 450km, z W-wy niecałe 500 km. Noclegi juz niewiele tańsze, zależne od oczekiwanego poziomu komfortu. Wieczorna kolacja w restauracji nie rujnuje budżetu. Śniadania robimy sami z produktów przyzwiezionych z PL lub kupionych na miejscu. Obiadokolacja podobnie lub wyjście do lokalnej restauracji.
Dla kogo:
narciarze skiturowi, freerajdowcy i zjazdowcy
Cel szkolenia:
Poprawa techniki jazdy w różnych warunkach śniegowych, na stokach o różnym nachyleniu, nabranie prawidłowych nawyków, pewności jazdy na stromych stokach.
Szlifowanie techniki zjazdu, jazda długimi i krótkimi ciętymi skrętami, przygotowanie do jazdy terenowej, pozatrasowej. Jak warunki pozwolą – jazda w świeżym śniegu, poza trasą. Narciarze szykujący się do sezonu skiturowego jeżdżą w sprzęcie skiturowym, z plecakami (niekoniecznie ciężkimi), aby jak najbardziej zbliżyć się do warunków panujących na turach.
Freerajdowcy i zjazdowcy – w swoim sprzęcie. Lawinowe ABC niezbędne, plecak lawinowy i kask mile widziane.
Program szkolenia:
Codzienna jazda pod okiem instruktora w godzinach 9-16 (z przerwą na posiłek), samodzielne ćwiczenia i zadania do wykonania, w różnych śniegach i zróżnicowanym terenie.
Jeździmy po nartostradach, w miarę możliwości wychodzimy poza trasę.
Wielkość grupy:
1-8 osób, optymalnie 6 osób
Koszty:
Zakładam grupę szkoleniowa maksymalnie 7-8 osobową, aby szkolenie miało merytoryczny sens. Optytmalna jest 6 osobowa. Wtedy też można zabrać się w 2 samochody.
- -ubezpieczenie, jeżeli ktoś nie ma DAV lub OeAV. Polecam „Bezpieczny Powrót” PZA/PZU, obejmuje spore spektrum górskich aktywności (nie działa w PL, bo w kraju mamy ratownictwo i i służbę zdrowia za free – teoretycznie), ale może być inna firma.
Ważne – aby ubezpieczenie obejmowało jazdę pozatrasową. Jak będzie taka możliwość uciekamy w teren, w świeży śnieg. - -koszt dojazdu – paliwo (zależy diesel czy benzyna), ew. winietka na autostradę w CZ i SK po 10€. Przykładowo z Wrocławia wychodzi ok. 300zł/os. w dwie strony przy dieslu, przy benzyniaku ok. 4o0zł/os. (przy 4 osobach w samochodzie).
- -karnet 4 dniowy -od 185€
- -noclegi (zakładając 4 noclegi w dolinie) ok.120-150 €.
- -instruktor. Przy grupie 4 os. 1800 zł/os, przy 6 os. 1200zł , przy 8 os. 900zł/os. i proporcjonalnie. Przy 5 dniach na nartach koszt szkolenia wzrasta o 20%.
W przypadku wyjazdu do Austrii całkowity koszt wyjazdu wzrasta o ok. 10-15%
Kto jest zainteresowany takim wyjazdem szkoleniowym, pro/os. proszę o zgłaszanie się z informacją, jakim samochodem dysponuje, ile osób może nim jechac + narty, buty, kaski, bagaże, jedzenie. Jest tego trochę.