Rozjazd przedsezonowy. Stubai – doskonalenie techniki narciarskiej z wykorzystaniem wyciągów
Przed sezonem na lodowcu
Sami wiecie, jak ważna jest technika narciarska w nieprzejeżdżonym czy z drugiej strony, zlodzonym śniegu. Objeżdżenie w różnych śniegach, pewność siebie, kondycja – te elementy przydają się podczas każdej zimy. Wyjazd ma na celu szlifowanie techniki, a najlepiej jest to zrobić na nartostradzie, korzystając z wyciągów i przed sezonem. Nie zawsze jeździmy w puchu, często też po twardym śniegu. W miarę możliwości śniegowych wjeżdżamy w świeży snieg, w teren. Jeździmy oczywiście w sprzęcie skiturowym, będziemy jeździć z plecakami (niekoniecznie ciężkimi) tak, aby jak najbardziej zbliżyć się do warunków w górach.
Dla kogo:
dla skiturowców, którzy chcą polepszyć technikę jazdy, freeridowców, narciarzy przywyciągowych.
Cel szkolenia:
poprawa techniki jazdy w różnych warunkach śniegowych, na stokach o różnym nachyleniu, nabranie prawidłowych nawyków, pewności jazdy na stromych stokach.
Program szkolenia:
Codzienna jazda pod okiem instruktora w godzinach 10-16 (z przerwą na posiłek), samodzielne ćwiczenia i zadania do wykonania, w różnych śniegach i zróżnicowanym terenie.
Jeździmy po nartostradach, w miarę możliwości wychodzimy poza trasę.
Wielkość grupy:
1-8 osób, optymalnie 6 osób
Miejsce:
Stubaier Gletscher (pol. „Lodowiec Stubai”) www.stubaier-gletscher.com/pl – ośrodek narciarski na 4 tyrolskich lodowcach w Stubaier Alpen w pobliżu miejscowości Neustift im Stubaital. Z całkowitą powierzchnią terenu narciarskiego wynoszącą 1450 ha, jest uznawany za największy lodowcowy teren narciarski w Austrii. Nazywany jest „Królestwem śniegu”. Obejmuje tereny od wysokości 1697 m n.p.m. (dolna stacja kolejki gondolowej 3S Eisgrat I) do wysokości 3212 m n.p.m. (górna stacja kolejki krzesełkowej Wildspitz). Do ośrodka wjeżdża się kolejką z doliny Stubaital. 26 wyciągów, 64km tras, 35 tras ( 7 czerwonych, 2 czarne). W Neustifft znajduje sie mały basen, ale lepiej zjechać do Fulpnes do dużego kompleksu.
Stubai to tylko jeden z austriackich lodowców. Jeździliśmy też na Hintertux www.hintertuxergletscher.at czy ostatnio w Pitztalu www.pitztaler-gletscher.at z wypadem na Kaunertal. Ostateczne miejsce zostanie wybrane w oparciu o warunki śniegowe.
Koszty:
Zakładam grupę szkoleniowa maksymalnie 7-8 osobową, aby szkolenie miało merytoryczny sens. Wtedy też można zabrać się w 2 samochody.
- ubezpieczenie, jeżeli ktoś nie ma DAV lub OeAV. Polecam „Bezpieczny Powrót” PZA/PZU, obejmuje spore spektrum górskich aktywności (nie działa w PL, bo w kraju mamy ratownictwo i i służbę zdrowia za free – teoretycznie), ale może być inna firma.
Ważne – aby ubezpieczenie obejmowało jazdę pozatrasową. Jak będzie taka możliwość – uciekamy w teren, w świeży śnieg. - koszt dojazdu – paliwo (zależy diesel czy benzyna), ew. winietka na autostradę w AT – 10€. Przykładowo z Wrocławia to 1000 km i 9-11 godz. jazdy, wychodzi ok. 450zł/os. w dwie strony przy dieslu, przy benzyniaku ok. 550zł/os. (przy 4 osobach w samochodzie).
- karnet 5 dniowy -od 263 € (Stubai) do 326€ (Hintertux)
- karnet 6 dniowy od 298 € (Stubai) do do 349€ (Hintertux)
- noclegi (zakładając 6 noclegów w dolinie) ok.180-200 €.
- instruktor. Przy grupie 4 os. 2 100 zł/os, przy 6 os. 1400zł , przy 8 os. 1100zł/os. i proporcjonalnie. Przy 6 dniach na nartach koszt szkolenia wzrasta o 20%.
Kto jest zainteresowany takim wyjazdem szkoleniowym, pro/os. proszę o zgłaszanie się z informacją, jakim samochodem dysponuje, ile osób może jechac + narty, buty, kaski, bagaże, jedzenie. Jest tego trochę.